DISSABTE DE LA SETMANA IV DE QUARESMA



Missa de lliure elecció (anys B i C): «El cec de naixement»
 

Lectura primera Jr 11,18-20
Jo era com un anyell mansoi que duen a immolar
Lectura del llibre de Jeremies
El Senyor m'advertí, i vaig adonar-me'n, m'obrí els ulls perquè veiés les seves maquinacions. Jo, com un anyell mansoi que duen a immolar, no sabia que tramaven un pla contra mi. Deien: «Destruïm l'arbre en ple vigor, arrenquem-lo de la terra dels vius i que ningú no es recordi més del seu nom». Senyor de l'univers, vós judiqueu amb rectitud i penetreu l'interior dels homes: que vegi com feu justícia, jo que he deixat la meva causa a les vostres mans.

Salm responsorial 7,2-3.9bc-10.11-12 (R.: 2a)
Senyor, Déu meu, en vós em refugio;
salveu-me dels perseguidors, allibereu-me,
que si algú, com un lleó, em robés la vida,
qui la rescataria, qui la salvaria?

R. Senyor, Déu meu, en vós em refugio.

Feu-me justícia, Senyor. Jo no tinc culpa
i m'he portat honradament.
Ja n'hi ha prou de la malícia dels culpables!
I vós, Déu just,
vós que escruteu l'interior dels homes,
doneu raó a l'innocent. R.

Déu és l'escut que em protegeix,
el salvador dels rectes de cor.
Déu és un jutge just,
que s'imposa cada dia. R.

Vers abans de l'evangeli Cf. Lc 8,15
Feliços els qui amb cor bo i dòcil
guarden la paraula de Déu,
i donen fruit amb perseverança.

Evangeli Jo 7, 40-53
El Messies, ha de venir de Galilea?
Lectura de l'evangeli segons sant Joan
En aquell temps, alguns de la gent que havien sentit parlar Jesús deien: «Realment és el profeta que esperàvem». D'altres deien: «És el Messies». Però uns altres responien: «El Messies, ha de venir de Galilea? No diu l'Escriptura que "serà descendent de David i vindrà del poble de Betlem, d'on era David"?» I no estaven d'acord entre ells. Alguns volien agafar-lo, però no van gosar.
Els guardes tornaren als grans sacerdots i als fariseus que els havien enviat, i aquests els van dir: «Per què no l'heu portat?» Ells els respongueren: «Ningú no ha parlat mai així». Els fariseus replicaren: «Vosaltres també us heu deixat enganyar? Qui de les nostres autoritats o dels fariseus hi ha cregut? Només hi creu aquesta gentussa condemnada d'ignorants de la Llei». Un del sanedrí, Nicodem, aquell que al principi havia anat a trobar Jesús, preguntà: «La Llei permet de condemnar ningú sense haver-lo escoltat i sense saber què fa?» Ells li respongueren: «Tu també ets galileu? Estudia l'Escriptura i veuràs com de Galilea no en pot sortir cap, de profeta». I cadascú se n'anà a casa seva.