DIJOUS DE LA SETMANA II D'ADVENT


Lectura primera Is 41,13-20
Jo, el Sant d'Israel, soc el qui et defensa
Lectura del llibre d'Isaïes
Jo soc el Senyor, el teu Déu, que et dono la mà i et dic: «No tinguis por: jo t'ajudo. No tinguis por, Israel, pobre cuc, que jo t'ajudo», diu l'oracle del Senyor; jo, el Sant d'Israel, soc el qui et defensa. T'he convertit en un trill tallant, nou i ple de dents: trillaràs les muntanyes i les trinxaràs, els turons quedaran com palla fina. Quan els ventaràs, l'aire els alçarà i el terbolí els dispersarà pertot arreu. Llavors ho celebraràs en honor del Senyor i et gloriaràs del Sant d'Israel.
Els pobres desvalguts buscaven aigua i no en trobaven, la set els ressecava la llengua. Jo, el Senyor, el Déu d'Israel, els escolto i no els abandono: dalt les muntanyes més àrides faig néixer rius, faig néixer fonts dintre les valls i estanys en el desert, en la terra eixuta traspua l'aigua. Omplo el desert de cedres, al costat d'acàcies, de murtra i d'oliveres, de xiprers, de pins i d'avets, perquè tothom vegi i sàpiga, s'adoni i comprengui d'una vegada que tot això és obra de la mà del Senyor, que el Sant d'Israel ho ha creat.

Salm responsorial 144, 1 i 9.10-11.12-13ab (R.: 8)
Us exalçaré, Déu meu i rei meu,
beneiré el vostre nom per sempre.
El Senyor és bo per a tothom,
estima entranyablement
tot el que ell ha creat.

R. El Senyor és compassiu i benigne,
lent per al càstig, gran en l'amor.

Que us enalteixin les vostres criatures,
que us beneeixin els fidels;
que proclamin la glòria del vostre regne
i parlin de la vostra potència. R.

Que facin conèixer als homes
les gestes del Senyor,
la magnificència gloriosa del seu regne.
El vostre regne s'estén a tots els segles,
el vostre imperi, a totes les generacions. R.

Al·leluia Is 45,8
Oh cel, deixa caure la rosada;
que el bé plogui dels núvols,
i la terra obri el seu si,
per fer-ne germinar la salvació.

Evangeli Mt 11,11-15
No hi ha hagut ningú més gran que Joan Baptista
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, Jesús deia a la gent: «Us ho dic amb tota veritat: Entre tots els que les mares han portat al món no n'hi ha hagut cap de més gran que Joan Baptista; tanmateix el més petit al Regne del cel és més gran que ell. Des que ha vingut Joan Baptista fins ara, el Regne de Déu s'obre pas amb fermesa i els violents se n'apoderen. La Llei i tots els profetes l'anunciaven, fins que ha aparegut Joan i, ni que no ho volguéssiu creure, Joan és Elies, el qui, segons les profecies, havia de venir. Qui tingui orelles que ho senti».