DIMECRES DE LA SETMANA XXVI DURANT L'ANY / II


Lectura primera Jb 9,1-12.14-16
Un home, discutint amb Déu, no tindria mai raó
Lectura del llibre de Job
Job respongué als seus amics: «Reconec, sense cap mena de dubte, que un home, discutint amb Déu, no tindria mai raó. Si Déu es posava a reclamar, l'home no respondria ni a una, de mil acusacions. És intel·ligent i poderós: podrà viure en pau el qui li planta cara?
Sense ni adonar-se'n, canvia de lloc les muntanyes, i les capgira quan s'indigna. Mou la terra del seu lloc, i trontollen els pilars que la sostenen. Si ell ho manava, el sol no sortiria, ell pot guardar recloses les estrelles. Ha desplegat el cel ell tot sol, i ha trepitjat les crestes dels oceans. Ha creat l'Óssa, l'Orió, les Plèiades i totes les constel·lacions. Ha fet meravelles insondables, obra tants prodigis que ni es poden comptar. Si ara em venia a trobar, jo no el veuria, ni me n'adonaria quan se n'anés. Si se'm volia llançar a sobre, qui l'en faria desdir? Qui gosaria demanar-li explicacions? No, jo no li puc respondre, no puc buscar raons per discutir contra ell. Ni que jo fos innocent, no hi discutiria: suplicaria només el qui m'ha de jutjar, perquè, si jo el cridava a judici i ell s'hi presentava, no crec que escoltés tan sols el meu clam».

Salm responsorial 87,10bc-11.12-13.14-15 (R.: 3a)
Senyor, jo us invoco cada dia,
i alço les mans a vós.
És per als morts que fareu prodigis?
S'aixecaran les ombres a lloar-vos?

R. Que arribi fins a vós la meva súplica, Senyor.

Als sepulcres, qui parla del vostre amor?
Qui us tindrà per lleial al país de la mort?
Coneix algú els vostres prodigis
al lloc de les tenebres,
la vostra clemència al país de l'oblit? R.

Jo us crido auxili, Senyor,
cada matí us arriba la meva súplica.
Senyor, per què m'abandoneu
i m'amagueu la vostra mirada? R.

Al·leluia Fl 3,8-9
Considero tot avantatge com a escòries
a canvi de guanyar Crist i veure'm incorporat a ell.

Evangeli Lc 9,57-62
Us seguiré pertot arreu on anireu
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, mentre Jesús i els seus deixebles feien camí, algú li digué: «Us seguiré pertot arreu on anireu». Jesús li respongué: «Les guineus tenen caus, i els ocells, nius, però el Fill de l'home no té on reposar el cap». A un altre, Jesús li digué: «Vine amb mi». Ell li contestà: «Senyor, permeteu-me primer d'anar-me'n a casa, fins que hauré enterrat el meu pare». Jesús li diu: «Deixa que els morts enterrin els seus morts, i tu ves a anunciar el Regne de Déu». Un altre digué a Jesús: «Vinc amb vós, Senyor, però permeteu-me primer que digui adeu als de casa meva». Jesús li respongué: «Ningú que mira enrere quan ja té la mà a l'arada no és apte per al Regne de Déu».