DIMECRES DE LA SETMANA XXV DURANT L'ANY / II


Lectura primera Pr 30,5-9
No em doneu ni misèria ni riquesa,
proveïu-me només del pa que necessito
Lectura del llibre dels Proverbis
Tota promesa de Déu és or provat al foc; Déu protegeix els qui es refugien en ell. No afegeixis res a les paraules de Déu, que, si ell replicava, tothom et tindria per impostor. Déu meu, us demano dos favors, no me'ls negueu abans no mori: Allunyeu de mi la veneració dels déus falsos i no em doneu ni misèria ni riquesa, sinó proveïu-me només del pa que necessito: que si vivia en l'abundància, potser us negaria i diria: «Qui és el Senyor?», i si passava misèria, potser robaria i prendria en va el nom de Déu.

Salm responsorial 118,29.72.89.101.104.163 (R.: 105a)
Aparteu-me dels falsos camins,
doneu-me, Senyor, la vostra llei.

R. La vostra promesa fa llum als meus passos.

M'estimo més la llei que surt dels vostres llavis,
que mil monedes d'or o de plata. R.

Les vostres promeses, Senyor, són eternes,
persistiran com el cel. R.

No deixo anar els meus peus pel camí del mal,
vull viure atent a les vostres paraules. R.

El seny em ve dels vostres preceptes,
per això m'aparto dels camins enganyosos. R.

Avorreixo l'engany, el detesto,
i estimo la vostra llei. R.

Al·leluia Mc 1,15
El Regne de Déu és a prop.
Convertiu-vos i creieu en la Bona Nova.

Evangeli Lc 9,1-6
Jesús els envià a predicar el Regne de Déu
i a curar els malalts
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, Jesús reuní els dotze, els donà autoritat sobre tots els dimonis i poder de guarir malalties, i els envià a predicar el Regne de Déu i a curar. I els digué: «No prengueu res per al camí: ni bastó, ni sarró, ni pa, ni diners, ni un altre vestit. La primera casa on us allotgeu, no la deixeu fins que sortireu d'aquell lloc. Si no us han volgut rebre, al moment d'anar-vos-en del poble, espolseu-vos la terra que porteu als peus, com una acusació contra ells». Els dotze se'n van anar i passaven per tots els poblets anunciant la Bona Nova i curant malalts pertot arreu.