DIJOUS DE LA SETMANA XXVII DURANT L'ANY / II


Lectura primera Ga 3,1-5
Vau rebre l'Esperit perquè havíeu practicat la Llei
o perquè heu cregut?
Lectura de la carta de sant Pau als cristians de Galàcia
Gàlates insensats! Com és que us heu deixat fascinar, després d'haver tingut davant els ulls la figura de Jesús clavat a la creu? Responeu només això: L'Esperit, el vau rebre perquè havíeu practicat la Llei o perquè heu cregut? És possible que sigueu tan insensats? Havíeu començat rebent els dons de l'Esperit, i ara voleu acabar l'obra de Déu amb les vostres pròpies obres? Tants dons de l'Esperit, com heu experimentat, els tindríeu per no res? No m'ho puc creure. Digueu-me: quan Déu us dona l'Esperit i obra prodigis entre vosaltres, ho fa perquè havíeu practicat la Llei o perquè heu cregut?

Salm responsorial Lc 1,69-70.71-73.74-75 (R.: 68)
El Senyor fa que s'aixequi un salvador poderós
a la casa de David, el seu servent,
com ho havia anunciat, de temps antic,
per boca dels seus sants profetes.

R. Beneït sigui el Senyor, Déu d'Israel,
ha visitat el seu poble i l'ha redimit.

Així ens salva, alliberant-nos dels enemics,
de les mans dels qui ens volen mal,
mogut per l'amor
que el fa fidel als nostres pares,
i pel record de l'aliança santa,
que jurà al nostre pare Abraham. R.

Prometent de concedir-nos que sense por,
lliures dels enemics, li donem culte
amb santedat i justícia tota la vida. R.

Al·leluia Cf. Fets 16,14b
Obriu, Senyor, el nostre cor
perquè escoltem atentament
les paraules del vostre Fill.

Evangeli Lc 11,5-13
Demaneu, i Déu us donarà
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: «Si algú té un amic, i aquest el va a trobar a mitjanit i li diu: "Amic deixa'm tres pans, que acaba d'arribar de viatge un amic meu i no tinc res per donar-li". Qui de vosaltres li respondria de dins estant: "No m'amoïnis; la porta ja és tancada i jo i els meus fills ja som al llit, no em puc aixecar a donar-te'ls?" Us asseguro que, si no us aixecàveu per fer un favor a l'amic, la mateixa impertinència us obligaria a aixecar-vos per donar-li tots els pans que necessita.
I jo us dic: demaneu, i Déu us donarà, cerqueu, i trobareu, truqueu, i Déu us obrirà, perquè tothom qui demana obté, tothom qui cerca troba, a tothom qui truca, li obren. Si el fill demana un peix al seu pare, qui de vosaltres li donaria una serp en lloc del peix? O bé, si li demana un ou, qui de vosaltres li donaria un escorpí? Penseu, doncs, que si vosaltres, que sou dolents, sabeu donar coses bones als vostres fills, molt més el Pare del cel donarà l'Esperit Sant als qui l'hi demanen».