DIJOUS DE LA SETMANA XXXII DURANT L'ANY / II


Lectura primera Flm 7-20
Recobra'l, no com esclau, sinó com un germà estimat
Lectura de la carta de sant Pau a Filèmon
Estimat, les noves que rebo de la teva bondat em donen una gran alegria i em conforten, ja que he sabut que, per tu, els cors dels creients han trobat repòs. Per això encara que m'atreviria a manar-te en nom de Crist el que has de fer, prefereixo pregar-te que ho facis per caritat. Jo Pau, ambaixador de Crist, i pres per causa d'ell, recorro a tu intercedint a favor del meu fill Onèsim, jo que l'he engendrat en la fe estant a la presó. En altre temps et va ser un esclau inútil, però ara ens és ben útil a tu i a mi. Ara te'l retorno com si t'enviés el fruit de les meves entranyes. Jo hauria volgut retenir-lo al meu costat, perquè em servís en lloc teu mentre seré a la presó per causa de l'evangeli, però no he volgut fer res sense el teu consentiment: no m'hauria agradat obligar-te a fer un favor com aquest, si tu no el feies de bon grat.
Qui sap si, providencialment, Onèsim se separà un moment de tu perquè ara el recobris per sempre, i no com esclau, sinó molt més que això: com un germà estimat. Ho és moltíssim per mi, però més encara ho ha de ser per tu, tant humanament, com en el Senyor. Per tant, si em comptes entre els qui tenim part en uns mateixos béns, rep-lo com em rebries a mi mateix. I si t'ha perjudicat o et deu alguna cosa, posa-ho a compte meu. Jo mateix, Pau, et pagaré tot el que et deu; t'ho escric amb la meva pròpia mà. Per no dir-te que tu m'ho deus tot a mi. Sí, germà, que també tu em puguis ser útil en el Senyor. Per amor de Crist dona al meu cor aquest descans.

Salm responsorial 145,7.8-9a.9bc-10 (R.: 5a)
El Senyor fa justícia als oprimits,
dona pa als qui tenen fam.
El Senyor deslliura els presos.

R. Feliç l'home que troba ajuda
en el Déu de Jacob.

O bé:
Al·leluia.

El Senyor dona la vista als cecs,
el Senyor redreça els vençuts,
el Senyor estima els justos;
el Senyor guarda els forasters. R.

El Senyor manté les viudes i els orfes,
i capgira els camins dels injustos.
El Senyor regna per sempre,
és el teu Déu, Sió, per tots els segles. R.

Al·leluia Jo 15,5
Jo soc el cep, i vosaltres, les sarments.
Qui està en mi i jo en ell dona molt de fruit.

Evangeli Lc 17,20-25
El Regne de Déu ja és enmig vostre
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, els fariseus preguntaren a Jesús quan vindria el Regne de Déu. Ell els respongué: «El moment que ha de venir el Regne de Déu és imprevisible. Ningú no podrà dir: "Mireu, és a tal lloc" o "a tal altre". El Regne de Déu ja és enmig vostre». Després digué als deixebles: «Vindran temps que desitjareu veure ni que sigui un sol dia del Fill de l'home, i no el veureu. Us diran: "Mireu, és a tal lloc" o "a tal altre". No hi aneu pas a buscar-lo, perquè el Fill de l'home, en el seu dia, serà com el llampec, que es veu d'un cap a l'altre del cel. Però abans ha de patir molt, i la gent del nostre temps l'ha de rebutjar».