DIMECRES DE LA SETMANA XXXI DURANT L'ANY / II


Lectura primera Fl 2,12-18
Treballeu per dur a bon terme la vostra salvació.
Déu és qui fa que ho vulgueu i ho compliu
Lectura de la carta de sant Pau als cristians de Filips
Estimats meus, escolteu-me com ja ho fèieu quan era amb vosaltres; més ara, que estic absent. Us prego que treballeu amb respecte i temor per dur a bon terme la vostra salvació. Déu és qui, per la seva benvolença, fa que ho vulgueu i ho compliu.
Feu-ho tot sense rondinar ni discutir, sigueu irreprensibles i senzills, com a fills de Déu sense tara enmig d'una gent innoble i poc sincera. Vosaltres, que porteu la paraula de vida, resplendiu davant d'ell com les estrelles en el cel; el dia de Crist jo em podré gloriar de no haver corregut o treballat en va. I si la meva sang ha de ser vessada per acompanyar l'ofrena que faig de la vostra conversió a la fe, me n'alegro i me'n felicito amb tots vosaltres. Alegreu-vos-en també vosaltres i feliciteu-me'n.

Salm responsorial 26,1.4.13-14 (R.: 1a)
El Senyor m'il·lumina i em salva,
qui em pot fer por?
El Senyor és el mur
que protegeix la meva vida,
qui em pot esfereir?

R. El Senyor m'il·lumina i em salva.

Una cosa he demanat al Senyor,
i la desitjo amb tota l'ànima:
poder viure a la casa del Senyor
tots els dies de la vida,
per fruir-hi de l'estima del Senyor
i vetllar pel seu temple. R.

N'estic cert, fruiré en la vida eterna
de la bondat que em té el Senyor.
Espera en el Senyor!
Sigues valent! Que el teu cor no defalleixi!
Espera en el Senyor! R.

Al·leluia 1Pe 4,14
Feliços vosaltres si algú us retreu el nom de cristians:
vol dir que l'Esperit de Déu reposa sobre vosaltres.

Evangeli Lc 14,25-33
Ningú de vosaltres no pot ser deixeble meu
si no renuncia a tot el que té
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, Jesús anava amb molta gent; ell es girà i els digué: «Si algú vol venir amb mi i no m'estima més que el pare i la mare, que l'esposa i els fills, que els germans i les germanes, i fins i tot que la pròpia vida, no pot ser deixeble meu.
Qui no porta la seva creu per venir amb mi no pot ser deixeble meu. Suposem que algú de vosaltres vol construir una torre. No us asseureu primer a calcular-ne les despeses, per veure si teniu recursos per acabar-la? Perquè, si després de posar els fonaments, no podíeu acabar l'obra, tots els qui ho veurien començarien a burlar-se'n i dirien: "Aquest home havia començat a construir, però no pot acabar". Si un rei vol anar a combatre amb un altre, no s'asseurà primer a deliberar si amb deu mil homes podrà fer front al qui ve contra ell amb vint mil? I si veia que no pot, quan l'altre encara és lluny li enviarà delegats a negociar la pau. Així també ningú de vosaltres no pot ser deixeble meu si no renuncia a tot el que té».