DIMARTS DE LA SETMANA X DURANT L'ANY / II


Lectura primera 1R 17,7-16
No es va buidar el pot de farina,
tal com el Senyor ho havia dit per boca d'Elies
Lectura del primer llibre dels Reis
Al cap d'un temps, el rierol on Elies s'havia amagat s'eixugà, perquè no plovia en tot el país. El Senyor li va fer sentir la seva paraula i li digué: «Ves a Sarepta de Sidó i estigue't allà. He donat ordres a una viuda que et mantingui». Elies se n'anà a Sarepta. Quan arribà a l'entrada del poble, hi havia allà una viuda que recollia llenya. Elies la cridà i li digué: «Porta'm, si et plau, una mica d'aigua per beure». Mentre l'anava a buscar, Elies la tornà a cridar i li digué: «Porta'm, també, un tros de pa». Ella respongué: «Per la vida del Senyor, el teu Déu, et juro que no en tinc gens. Només tinc un grapat de farina i una mica d'oli. Ara estava recollint aquests branquillons i anava a fer pa per a mi i per al meu fill. Ens el menjarem, i després morirem de fam». Elies li respongué: «No tinguis por. Fes-ho tal com dius, però primer fes un panet per a mi i dona-me'l. Després ja en faràs per a tu i per al teu fill. Això diu el Senyor, Déu d'Israel: No es buidarà el pot de farina ni s'abaixarà l'oli de la gerra fins al dia que el Senyor enviarà la pluja al país».
Ella va fer tal com Elies li havia dit, i durant molts dies, tant ella com la seva família van poder menjar: no es va buidar el pot de farina ni s'abaixà l'oli de la gerra, tal com el Senyor ho havia dit per boca d'Elies.

Salm responsorial 4,2-3.4-5.7-8 (R.: 7a)
Responeu quan us invoco,
oh Déu que em feu justícia.
M'heu eixamplat el cor en els perills,
compadiu-me i escolteu el meu prec.
Fins quan, vosaltres, homes,
menyspreareu el Senyor, la meva glòria,
i preferireu el que és no-res
fiant-vos d'esperances enganyoses?

R. Que sigui el nostre estendard
la claror de la vostra mirada, Senyor.

Sapigueu que el Senyor
ha glorificat el seu servent;
el Senyor m'escolta
sempre que l'invoco.
No pequeu si us veieu insegurs;
reflexioneu de nit i assereneu-vos. R.

Que sigui el nostre estendard
la claror de la vostra mirada.
El goig que m'heu posat al cor
és més gran que el que ells tenen
quan ha estat bona
la collita de blat i de vi. R.

Al·leluia Mt 5,16
La vostra llum ha de resplendir davant la gent.
Llavors, en veure el bé que heu obrat,
glorificaran el vostre Pare del cel.

Evangeli Mt 5,13-16
Vosaltres sou la llum del món
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: «Vosaltres sou la sal de la terra. Si la sal ha perdut el gust, amb què la tornarien salada? No serà bona per a res. La llençaran al carrer i que la gent la trepitgi. Vosaltres sou la llum del món. Un poble dalt d'una muntanya no es pot amagar. Tampoc, quan algú encén un llum, no el posa sota una mesura, sinó en un lloc alt, i fa llum a tots els qui són a casa. Igualment ha de resplendir la vostra llum davant la gent. Llavors, en veure el bé que heu obrat, glorificaran el vostre Pare del cel».