DIVENDRES DE LA SETMANA II D'ADVENT


Lectura primera Is 48,17-19
Ah, si haguessis fet cas dels meus manaments!
Lectura del llibre d'Isaïes
Això diu el Senyor, el Sant d'Israel, que lluita en favor teu: Jo soc el Senyor, el teu Déu, que t'instrueixo per al teu bé i t'indico el camí que has de seguir. Ah, si haguessis fet cas dels meus manaments! La teva felicitat i el teu benestar es desbordarien com un riu i com les onades del mar. Els teus descendents serien tants com els grans de sorra, i el seu nom no seria mai esborrat ni oblidat davant meu.

Salm responsorial 1,1-2.3.4 i 6 (R.: cf. Jo 8,12)
Feliç l'home que no es guia
pels consells dels injustos,
ni va pels camins dels pecadors,
ni s'asseu al ròdol burleta dels descreguts.
Estima de cor la llei del Senyor,
la repassa meditant-la nit i dia.

R. El qui us segueix, Senyor,
tindrà la llum de la vida.

Serà com un arbre que arrela vora l'aigua:
dona fruit quan n'és el temps
i mai no es marceix el seu fullatge,
duu a bon terme tot el que emprèn. R.

No serà així la sort dels injustos;
seran com la palla escampada pel vent.
El Senyor empara els camins dels justos,
i els dels culpables acaben malament. R.

Al·leluia
El Senyor vindrà.
Sortiu a rebre'l,
és el Príncep-de-la-pau.

Evangeli Mt 11,16-19
No fan cas ni de Joan, ni del Fill de l'home
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, Jesús deia a la gent: «A qui podria comparar jo la gent del nostre temps? Són com els nois que, tot jugant a la plaça, criden als seus companys: "Si toquem el flabiol, no voleu ballar, i si cantem complantes, no voleu fer senyals de dol". Així, quan vingué Joan, que no era amic de menjar ni de beure, deien que tenia el dimoni, però ara que ha vingut el Fill de l'home, i no s'està de menjar ni de beure, diuen: "Mireu quin home més golut i bevedor; és l'amic dels publicans i dels pecadors". Però les obres acrediten l'autèntica saviesa».