DILLUNS DE LA SETMANA XX DURANT L'ANY / II


Lectura primera Ez 24,15-24
Ezequiel és un presagi per a vosaltres:
fareu el mateix que ell ha fet
Lectura de la profecia d'Ezequiel
El Senyor em va fer sentir la seva paraula i em digué: «Fill d'home, en un moment et prendré l'esposa, que t'encisa, però no et planyis, ni ploris, ni deixis caure cap llàgrima. Sospira silenciosament. No et posis de dol, com ho fan pels difunts: no et descobreixis el cap ni et descalcis, no et tapis la boca amb el mantell ni mengis com en dies de tristesa».
Al matí, jo ho vaig dir a la gent i aquell mateix vespre moria la meva esposa. L'endemà, quan vaig fer el que el Senyor m'havia manat, la gent em deia: «Explica'ns què significa això: que ho fas per nosaltres?» Jo els vaig respondre: «El Senyor em va fer sentir la seva paraula i em digué: Digues als del poble d'Israel: Això diu el Senyor: Jo profanaré el meu santuari, que és el vostre orgull i el vostre honor, que us encisa i us té guanyat el cor; moriran per l'espasa els fills i les filles que hauran quedat, i haureu de fer com jo: no tapar-vos la boca amb el mantell ni menjar com en dies de tristesa, ni descobrir-vos el cap ni descalçar-vos. No us podreu plànyer ni plorar: per les vostres culpes us consumireu sospirant els uns amb els altres. Ezequiel és un presagi per a vosaltres: fareu el mateix que ell ha fet, i quan això es complirà, sabreu que soc el Senyor».

Salm responsorial Dt 32,6.18-19.20.21 (R.: 18a)
Poble que no penses, poble sense seny,
t'oblides de la Roca que et va fer néixer,
no fas cas de Déu que et va infantar.
En veure això el Senyor, se'n va cansar,
disgustat dels seus fills i filles.

R. T'oblides de la Roca que et va fer néixer.

Pensava: «M'amagaré d'ells,
i veurem quina serà la seva fi;
perquè són una gent pervertida,
uns fills que no són de fiar». R.

«Ells m'han engelosit adorant falsos déus,
m'han disgustat venerant el no-res;
i també jo, per engelosir-los,
em valdré d'una nació que no és nació,
em valdré, per disgustar-los,
d'un poble que no té enteniment». R.

Al·leluia Mt 5,3
Feliços els pobres en l'esperit:
el Regne del cel és per a ells.

Evangeli Mt 19,16-22
Si vols ser perfecte, ves a vendre tot el que tens,
i tindràs un tresor en el cel
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, un jove anà a trobar Jesús i li digué: «Mestre, què hauria de fer de bo per obtenir la vida eterna?» Jesús li contestà: «Per què em preguntes què és bo? Un de sol és bo. Si vols entrar a la vida, compleix els manaments». Ell li preguntà: «Quins?» Jesús digué: «No matar, no cometre adulteri, no robar, no declarar en fals contra un altre, honrar el pare i la mare, i estimar els altres com a tu mateix». El jove li respon: «Tot això ja ho he complert. Què em falta fer?» Jesús li diu: «Si vols ser perfecte, ves a vendre tot el que tens i dona-ho als pobres, i tindràs un tresor guardat en el cel. Després torna i vine amb mi». Quan aquell jove sentí aquesta resposta, se n'anà tot trist, perquè era molt ric.