DIJOUS DE LA SETMANA XXVI DURANT L'ANY / II


Lectura primera Jb 19,21-27
Sé que el meu defensor viu
Lectura del llibre de Job
Job digué: «Compadiu-vos de mi, amics meus, compadiu-vos de mi, que la mà del Senyor m'ha malferit! Per què m'esteu perseguint, com Déu em persegueix? Encara no m'heu mossegat prou? Tant de bo les meves paraules quedessin inscrites, gravades amb un cisell d'acer i resseguides amb plom, entallades a la roca perquè em fessin de testimoni. Però jo sé que el meu defensor viu i que a la fi testificarà a favor meu: veuré que el meu testimoni em fa costat, contemplaré Déu, que em portarà una bona nova. Jo mateix el contemplaré, el veuran els meus ulls, i no els d'un altre, es fon tot el meu interior».

Salm responsorial 26,7-8a.8b-9abc.13-14 (R.: 13)
Escolteu el meu clam, Senyor,
compadiu-vos de mi, responeu-me.
De part vostra, el cor em diu:
«Busqueu la meva presència».

R. N'estic cert, fruiré en la vida eterna
de la bondat que em té el Senyor.

Arribar davant vostre és el que vull;
Senyor, no us amagueu.
No sigueu sever
fins a rebutjar el vostre servent,
vós que sou el meu ajut.
No em deixeu abandonat. R.

N'estic cert, fruiré en la vida eterna
de la bondat que em té el Senyor.
Espera en el Senyor!
Sigues valent! Que el teu cor no defalleixi!
Espera en el Senyor! R.

Al·leluia Mc 1,15
El Regne de Déu és a prop.
Convertiu-vos i creieu en la Bona Nova.

Evangeli Lc 10,1-12
La pau que li desitgeu reposarà en ell
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, el Senyor, en designà encara setanta-dos, i els envià que s'avancessin de dos en dos cap a cada poble i a cada lloc on ell mateix havia d'anar. Els deia: «Hi ha molt a segar i pocs segadors: demaneu a l'amo dels sembrats que enviï més homes a segar-los. Aneu. Us envio com anyells enmig de llops. No porteu bossa, ni sarró, ni calçat, no us atureu a saludar ningú pel camí. Quan entreu en una casa digueu primer: "Pau en aquesta casa". Si hi viu un home de pau, la pau que li desitgeu reposarà en ell; si no, retornarà a vosaltres. Quedeu-vos en aquella casa, i compartiu allò que tinguin per menjar i beure: els treballadors bé es mereixen el seu jornal. No aneu de casa en casa.
Si en un poble us reben bé, mengeu el que us posin a taula, cureu els malalts que hi hagi i digueu a la gent d'aquell lloc: "El Regne de Déu és a prop vostre". Però si en un poble no us volen rebre, sortiu als carrers i digueu: "Fins la pols d'aquest poble que se'ns ha posat als peus, us la deixem. Però sapigueu això: El Regne de Déu és a prop". Us asseguro que quan vingui el gran dia, la sort de Sodoma serà més suportable que la d'aquell poble».