DIMARTS DE LA SETMANA III D'ADVENT

Si aquesta fèria s'escau després del dia 16 de desembre, es diuen les lectures assignades al dia corresponent.


Lectura primera So 3,1-2.9-13
Déu promet a tots els pobres la salvació del Crist
Lectura de la profecia de Sofonies
Això diu el Senyor: «Ai de la ciutat tirànica, rebel, contaminada! No fa cas de cap advertència, ni admet la correcció. No confia en el Senyor i es manté allunyada del seu Déu. Però un dia jo canviaré els llavis dels pobles en llavis sincers, perquè tots invoquin el nom del Senyor i portin el seu jou. D'entre els qui viuen més enllà dels rius d'Etiòpia m'oferiran súpliques i encens, d'entre els qui jo havia dispersat em portaran oblacions.
Aquell dia no t'hauràs d'avergonyir de les accions amb què fins ara m'has estat infidel, perquè llavors trauré del teu si els qui celebren la teva arrogància. No seràs mai més altiva en la meva muntanya santa, i deixaré en el teu país un poble humil i pobre. La resta d'Israel buscarà refugi en el nom del Senyor. No faran injustícies ni mentiran, ni tindran una llengua enganyadora. Podran pasturar i reposar sense que els inquieti ningú».

Salm responsorial 33,2-3.6-7.17-18.19 i 23 (R.: 7a)
Beneiré el Senyor en tot moment,
tindré sempre als llavis la seva lloança.
La meva ànima es gloria en el Senyor;
se n'alegraran els humils quan ho sentin.

R. Els pobres invoquen el Senyor i ell els escolta.

Alceu vers ell la mirada. Us omplirà de llum,
i no haureu d'abaixar els ulls, avergonyits.
Quan els pobres invoquen el Senyor,
els escolta i els salva del perill. R.

El Senyor es gira contra els malfactors
per esborrar de la terra el seu record.
Així que criden els justos, el Senyor els escolta
i els treu de tots els perills. R.

El Senyor és a prop dels cors que sofreixen,
salva els homes que se senten desfets.
El Senyor rescata de la mort els seus servents,
i no acusarà els qui es refugien en ell. R.

Al·leluia
Veniu, Senyor, no trigueu més;
allibereu el vostre poble de les seves culpes.

Evangeli Mt 21,28-32
Ha vingut Joan, i els pecadors l'han cregut
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, Jesús digué als grans sacerdots i als notables del poble: «Què us en sembla? Un home que tenia dos fills, va dir al primer: "Fill meu, ves a treballar a la vinya, avui". Ell respongué: "No hi vull anar". Però després, se'n penedí i hi anà. El pare digué això mateix al segon i aquest li respongué: "Hi vaig de seguida, pare". Però no hi anà. Quin d'aquests dos va fer el que el pare volia?» Li responen: «El primer».
Jesús els diu: «Us dic amb tota veritat que els publicans i les prostitutes us passen al davant cap al Regne de Déu, perquè ha vingut Joan amb la missió d'ensenyar-vos un bon camí, però vosaltres no l'heu cregut, mentre que els publicans i les prostitutes sí que l'han cregut. I vosaltres, ni després de veure això, encara no us en penediu ni voleu creure'l».