Dia 21 de desembre


Lectura primera Ct 2,8-14
Mireu com ve el meu estimat, trescant per les muntanyes
Lectura del Càntic dels càntics
Escolteu, sento la veu del meu estimat! Mireu com ve, trescant per les muntanyes, saltant pels turons. El meu estimat corre com una gasela, com un cérvol jove. Ja és aquí fora, darrere la paret, mirant per la finestra, espiant per la gelosia.
El meu estimat em diu: «Aixeca't, amiga meva, bonica meva, i vine. Mira, ha passat el temps d'hivern, la pluja s'ha esvaït i se n'ha anat: Ja es veuen flors per tota la contrada, és el temps que canten els ocells i se senten les tórtores en els nostres camps. La figuera dona els primers fruits i les vinyes florides escampen perfum. Aixeca't i vine, amiga meva. Coloma meva, que t'amagues dins les clivelles de la roca, i dins les escletxes dels espadats: deixa'm veure la teva cara, fes-me sentir la teva veu, que la teva veu és dolça i la teva cara, bonica».

O bé:

Lectura primera So 3,14-18a
Tens dintre teu el Senyor, rei d'Israel
Lectura de la profecia de Sofonies
Crida de goig, ciutat de Sió. Aclama, Israel. Alegra't i celebra-ho de tot cor, ciutat de Jerusalem. El Senyor ha tret fora els qui et condemnaven, ha fet fugir els teus enemics. Tens dintre teu el Senyor, rei d'Israel, no veuràs mai més cap desastre. Aquell dia diran a Jerusalem: «No tinguis por, Sió, no deixis caure les mans, el Senyor, el teu Déu, el tens a dintre, com a Salvador poderós; per tu s'ha transportat d'alegria, et renova el seu amor, està de festa i crida de goig com en dies d'aplec».

Salm responsorial 32,2-3.11-12.20-21 (R.: 1a i 3a)
Celebreu el Senyor amb la lira,
acompanyeu amb l'arpa els vostres cants,
dediqueu-li un càntic nou,
toqueu acompanyant l'aclamació.

R. Justos, aclameu el Senyor,
dediqueu-li un càntic nou.

Els plans del Senyor persisteixen,
manté sempre els propòsits del seu cor.
Feliç la nació que té el Senyor per Déu,
feliç el poble que ell s'ha escollit per heretat. R.

Tenim posada l'esperança en el Senyor,
auxili nostre i escut que ens protegeix.
És l'alegria del nostre cor,
i confiem en la presència del seu nom. R.

Al·leluia
Emmanuel,
rei i legislador nostre:
veniu a salvar-nos, Senyor, Déu nostre.

Evangeli Lc 1,39-45
Qui soc jo perquè la mare del meu Senyor vingui a visitar-me?
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
Per aquells dies, Maria se n'anà decididament a la Muntanya, a la província de Judà, entrà a casa de Zacaries i saludà Elisabet. Tan bon punt Elisabet va sentir la salutació de Maria el nen saltà dins les seves entranyes, i Elisabet, plena de l'Esperit Sant, cridà amb totes les seves forces: «Ets beneïda entre totes les dones i és beneït el fruit de les teves entranyes. Qui soc jo perquè la mare del meu Senyor vingui a visitar-me? Mira: tan bon punt he sentit la teva salutació, el nen ha saltat d'entusiasme dins les meves entranyes. Feliç tu que has cregut! Allò que el Senyor t'ha fet saber es complirà».