15 d'octubre

SANTA TERESA DE JESÚS,

VERGE I DOCTORA DE L'ESGLÉSIA

Festa



Lectura primera Sir 15,1-6
Els omple de saviesa i d'intel·ligència
Lectura del llibre de Jesús, fill de Sira
Els qui creuen en el Senyor es comporten així: assimilen la Llei i aconsegueixen la saviesa. Ella els ve a trobar com una mare, els acull com l'esposa estimada des de jove. Els posa a taula el pa del coneixement i els omple el vas amb l'aigua de la intel·ligència. Es recolzen al seu braç i mai no cauen, hi confien i no queden confosos. Ella els fa sobresortir entre els seus companys i els fa parlar enmig del poble reunit, els omple de saviesa i d'intel·ligència, els cobreix amb vestits de glòria. Hi troben el goig i la felicitat, i ella els dona per heretat una anomenada perpètua.

Salm responsorial 88,2-3.6-7.8-9.16-17.18-19 (R.: Salm 21,23)
Senyor, cantaré tota la vida els vostres favors,
d'una generació a l'altra anunciaré la vostra fidelitat.
Vós heu dit: «El meu favor és indestructible,
mantinc la fidelitat en el cel».

R. Anunciaré als meus germans el vostre nom,
us lloaré enmig del poble reunit.

El cel celebra els vostres prodigis, Senyor,
l'assemblea dels àngels canta la vostra fidelitat.
Qui és comparable al Senyor dalt dels núvols?
Qui és com el Senyor entre els fills de Déu? R.

Deu és temible al consell dels àngels,
és majestuós i gran per a tots els qui l'envolten.
Qui és com vós, Senyor de l'univers!
Sou poderós, tot és fermesa al voltant vostre. R.

Senyor, feliç el poble que us aclama.
Caminarà a la llum de la vostra mirada.
Tot el dia celebrarà el vostre nom,
enaltirà la vostra bondat. R.

Ve de vós la glòria del seu poder,
alcem el front perquè vós ens estimeu;
el nostre rei és del Sant d'Israel,
és del Senyor l'escut que ens protegeix. R.

Al·leluia Sir 39,14
El poble reunit parlarà de la seva saviesa,
i en dies d'aplec tothom la lloarà.

Evangeli Mt 11,25-30
Soc benèvol i humil de cor
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, Jesús digué: «Us enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè heu revelat als senzills tot això que heu amagat als savis i als entesos. Sí, Pare, així us ha plagut a vós. El Pare ho ha posat tot a les meves mans. Fora del Pare, ningú no coneix veritablement el Fill; igualment, ningú no coneix veritablement el Pare, fora del Fill i d'aquells a qui el Fill el vol revelar.
Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats; jo us faré reposar. Accepteu el meu jou, feu-vos deixebles meus, que jo soc benèvol i humil de cor, i trobareu el repòs que tant desitjàveu, perquè el meu jou és suau, i la meva càrrega lleugera».