10 d'agost

SANT LLORENÇ, DIACA I MÀRTIR

Festa



Lectura primera 2C 9,6-10
Déu estima els qui donen amb alegria
Lectura de la segona carta de sant Pau als cristians de Corint
Germans, el sembrador mesquí té una collita mesquina, i el generós, la té generosa. Que cadascú doni allò que el cor li diu, no de mala gana ni per força, perquè Déu estima els qui donen amb alegria. Déu és poderós per a omplir-vos de favors i fer que tingueu sempre allò que necessiteu amb prou abundància per a poder practicar tota mena d'obres bones. Diu l'Escriptura: «Reparteix el que té, ho dona als pobres, la seva bondat consta per sempre». El qui proveeix el sembrador de gra per a la sembra i de pa per a menjar, també us proveirà a vosaltres de llavor, la multiplicarà, farà més abundants els fruits de la vostra bondat.

Salm responsorial 111,1-2.5-6.7-8.9 (R.: 5a)
Feliç l'home que venera el Senyor
i estima de cor els seus preceptes.
La seva descendència serà gran al país,
serà beneït el llinatge dels justos.

R. Sortós l'home que presta de bon grat.

Sortós l'home que presta de bon grat,
que disposa a consciència els seus afers.
El just no caurà mai,
i deixarà un record inesborrable. R.

Viu sense por de les males noves,
se sent ferm confiant en el Senyor,
té el cor incommovible, res no tem,
i a la fi veurà vençuts els enemics. R.

Reparteix el que té, ho dona als pobres,
la seva bondat consta per sempre,
pot alçar el front amb dignitat. R.

Al·leluia Jo 8,12b
El qui em segueixi no caminarà a les fosques,
diu el Senyor,
sinó que tindrà la llum de la vida.

Evangeli Jo 12,24-26
El Pare honorarà els qui es fan servidors meus
Lectura de l'evangeli segons sant Joan
En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: «Us ho dic amb tota veritat: si el gra de blat, quan cau a terra, no mor, queda sol, però si mor, dona molt de fruit. Els qui estimen la seva pròpia vida la perden; els qui no l'estimen en aquest món, la guarden per a la vida eterna. Si algú es vol fer servidor meu, que em segueixi, i s'estarà on jo m'estic. El Pare honorarà els qui es fan servidors meus.