DIMARTS DE LA SETMANA XXXIII DURANT L'ANY / II


Lectura primera Ap 3,1-6.14-22
Si algú obre la porta,
entraré a casa seva i menjaré amb ell
Lectura de l'Apocalipsi de sant Joan
Jo, Joan, vaig sentir que el Senyor em deia: A l'àngel de la comunitat cristiana de Sardis, escriu-li: Això diu el qui té els Set Esperits de Déu i les set estrelles: Conec les teves obres. Sé que el teu nom significa que vius, però de fet ets mort. Desvetlla't i, abans no es morin, retorna els qui encara viuen, perquè veig que les teves obres són insuficients als ulls del meu Déu. Recorda l'ensenyament que vas rebre, penedeix-te i compleix-lo d'ara endavant. Si no et desvetlles, vindré com un lladre: no sabràs pas l'hora que vindré. Però a Sardis tens unes poques persones que no s'han tacat els vestits. Aquests aniran amb mi vestits de blanc, perquè ho han merescut. Els qui aconseguiran la victòria aniran així vestits de blanc. No esborraré els seus noms del llibre de la vida, sinó que els reconeixeré davant el meu Pare i els seus àngels. Qui tingui orelles, que escolti què diu l'Esperit a les comunitats cristianes.
I a l'àngel de la comunitat de Laodicea, escriu-li: Això diu l'Amén, el testimoni que diu fidelment la veritat, l'origen de tot el que Déu ha creat: Conec les teves obres i sé que no ets ni fred ni calent. Tant de bo que fossis, o fred, o calent! Però, ja que no ets ni una cosa ni l'altra, sinó tebi, estic a punt de vomitar-te. Tu et penses que ets ric, molt ric, i que no et manca res, però no t'adones que ets el més miserable i digne de compassió, pobre, cec i nu. Si vols ser ric, si vols cobrir la teva nuesa vergonyosa, si hi vols veure, et recomano que em compris a mi or pur, refinat al foc, i vestits blancs, i pomada per a posar-te-la als ulls. Jo renyo tots els meus amics i els dic la veritat. Sigues zelós i penedeix-te. Mira, soc a la porta i truco. Si algú m'escolta i obre la porta, entraré a casa seva i menjaré amb ell, i ell amb mi. Als qui aconseguiran la victòria, els concediré la gràcia d'asseure's amb mi en el meu tron, tal com jo, que he aconseguit la victòria, m'he assegut amb el meu Pare en el seu tron. Qui tingui orelles, que escolti què diu l'Esperit a les comunitats.

Salm responsorial 14,1b i 2-3a.3bc-4ab.5 (R.: Ap 3,21)
Senyor, qui podrà viure a la muntanya sagrada?
El qui obra honradament
i practica la justícia,
diu la veritat tal com la pensa;
quan parla no escampa calúmnies.

R. Als qui aconseguiran la victòria,
els concediré d'asseure's amb mi al meu tron.

Mai no fa mal al proïsme,
ni carrega a ningú res infamant,
compten poc als seus ulls els descreguts,
honora i aprecia els fidels del Senyor. R.

No fia els seus diners a interès,
ni es ven per condemnar cap innocent.
El qui obra així mai no caurà. R.

Al·leluia 1Jo 4,10b
Déu ha estat el primer d'estimar-nos,
tant, que ha enviat el seu Fill
com a víctima propiciatòria pels nostres pecats.

Evangeli Lc 19,1-10
El Fill de l'home ha vingut a buscar
i a salvar allò que s'havia perdut
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, Jesús anà de pas a Jericó. Un home que es deia Zaqueu, cap de publicans i ric, intentava de veure qui era Jesús, però la gentada li privava la vista perquè era petit d'estatura. Llavors, per poder-lo veure, corregué endavant i s'enfilà en un arbre al lloc on Jesús havia de passar. Quan Jesús arribà en aquell indret, alçà els ulls i li digué: «Zaqueu, baixa de pressa, que avui m'he de quedar a casa teva». Zaqueu baixà de seguida i el rebé tot content.
Tothom qui ho veié criticava Jesús i comentava el fet que s'hagués quedat a casa d'un pecador. Però Zaqueu es posà dret i digué al Senyor: «Senyor, ara mateix dono als pobres la meitat dels meus béns, i a tots els qui he defraudat, els restitueixo quatre vegades més». Jesús li digué: «Avui s'ha salvat aquesta casa, ja que aquest home també es un fill d'Abraham. És que el Fill de l'home ha vingut a buscar i a salvar allò que s'havia perdut».