DIJOUS DE LA SETMANA XXX DURANT L'ANY / II


Lectura primera Ef 6,10-20
Armeu-vos amb totes les armes de Déu.
Així us mantindreu ferms
Lectura de la carta de sant Pau als cristians d'Efes
Germans, busqueu el vostre vigor en el Senyor i en la força invencible del seu poder. Armeu-vos amb tot l'armament que Déu us dona per poder fer front a les tàctiques del diable. Perquè no ens toca lluitar amb enemics de carn i ossos, sinó amb les forces espirituals del mal que omplen l'espai, amb les autoritats i els poders que governen el món de les tenebres. Armeu-vos amb totes les armes de Déu; així podreu lluitar els dies pitjors, i, servint-vos de totes, us mantindreu ferms.
Estigueu a punt, doncs. Cenyiu-vos amb la veritat, protegiu-vos amb la cuirassa de la justícia, estigueu sempre calçats, és a dir, preparats a anunciar la Bona Nova de la pau. En tot moment tingueu per escut la fe, capaç d'apagar tots els dards encesos del Maligne. Cobriu-vos el cap amb el casc de la salvació de Déu i preneu a la mà l'espasa de l'Esperit, que és la paraula de Déu. Pregueu en tota ocasió. Que l'Esperit guiï la vostra oració i les vostres súpliques; assistiu-hi sempre que, en les vetlles, us reuniu a pregar per tot el poble sant, i pregueu també per mi, perquè Déu em posi als llavis un llenguatge valent i clar per fer conèixer la Bona Nova del pla secret de Déu. Des de la presó, on estic encadenat, en soc l'ambaixador: pregueu perquè en parli amb valentia, com hi estic obligat.

Salm responsorial 143,1.2.9-10 (R.: 1a)
Beneït sigui el Senyor, la meva roca
que m'ensinistra els braços a la lluita
i les mans al combat.

R. Beneït sigui el Senyor, la meva roca.

És l'amor i la muralla
que em deslliura i em salva,
és l'escut que m'empara.
Ell sotmet el poble al meu govern. R.

Déu meu, us dedicaré un càntic nou,
acompanyaré amb les arpes el meu cant:
vós doneu als reis la victòria,
i salveu David el vostre servent. R.

Al·leluia Cf. Lc 19,38;2,14
Beneït sigui el rei, que ve en nom del Senyor.
Pau al cel i glòria allà dalt.

Evangeli 13,31-35
Un profeta no ha de morir fora de Jerusalem
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, alguns fariseus anaren a dir a Jesús: «Aneu-vos-en d'aquí, que Herodes us vol matar». Jesús els respongué: «Aneu a dir a aquella guineu "que avui i demà trec dimonis i curo malalts, i acabaré demà passat. Però he d'anar fent el meu camí avui, demà i demà passat, perquè un profeta no ha de morir fora de Jerusalem". Jerusalem, Jerusalem, que mates els profetes i apedregues els homes que Déu t'envia! Quantes vegades he intentat reunir els teus fills com la lloca aplega els seus pollets sota les ales, i tu no ho has volgut. Per això Déu abandonarà el vostre temple. I ara us dic que no em veureu més fins que vosaltres mateixos aclamareu: "Beneït el qui ve en nom del Senyor"».