DIMECRES DE LA SETMANA XV DURANT L'ANY / II


Lectura primera Is 10,5-7.13-16
Es pot gloriar una destral
de ser més que el llenyataire?
Lectura del llibre d'Isaïes
Això diu el Senyor: Ai dels assiris! Són la vara amb què jo pego, el bastó amb què jo castigo. Els envio contra una nació pervertida, contra un poble que m'irrita, els confio la missió de saquejar i espoliar, de trepitjar-lo com el fang dels carrers. Però ells no ho veuen pas així, els seus propòsits no són aquests: només volen exterminar, destruir del tot moltes nacions.
Diu el rei dels assiris: «Tot això és obra de la meva força, fruit de la meva destresa, de la meva intel·ligència. Faig desaparèixer les fronteres dels pobles, m'apodero dels seus tresors, derroco com un brau els qui ocupaven els trons. Com qui troba un niu i recull els ous abandonats, m'he fet meves les riqueses dels pobles, he arreplegat tota la terra, sense que ningú batés les ales, sense que ningú piulés». Es pot gloriar una destral de ser més que el llenyataire? Una serra es pot creure més gran que el serrador? És com si una vara volgués brandar el qui pega, com si un bastó, que és només fusta, volgués aixecar un home. Per això el Senyor de l'univers li enviarà un mal que li rosegarà les carns, encendrà dins les seves entranyes una febre que cremarà com un foc.

Salm responsorial 93,5-6.7-8.9-10.14-15 (R.: 14a)
Trepitgen el vostre poble, Senyor,
us oprimeixen l'heretat,
maten els forasters, els orfes i les viudes.

R. El Senyor no deixarà el seu poble.

I encara diuen: «El Senyor no ho veu,
el Déu de Jacob no se n'adona».
Ignorants, no ho enteneu.
Reflexioneu, insensats. R.

El qui ha fet l'orella, no hi sentirà?
El qui ha format l'ull, no hi veurà?
Podrà callar, el qui reprèn les nacions?
No sabrà res, el qui instrueix els homes? R.

El Senyor no deixarà el seu poble,
no abandonarà la seva heretat;
els tribunals donaran sentències justes,
i els homes rectes les aprovaran. R.

Al·leluia Cf. Mt 11,25
Us enaltim, Pare,
Senyor del cel i de la terra,
perquè heu revelat als senzills
els misteris del Regne.

Evangeli Mt 11,25-27
Heu revelat als senzills
tot això que heu amagat als savis i als entesos
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, Jesús digué: «Us enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè heu revelat als senzills tot això que heu amagat als savis i als entesos. Sí, Pare, així us ha plagut a vós. El Pare ho ha posat tot a les meves mans; fora del Pare, ningú no coneix veritablement el Fill; igualment ningú no coneix veritablement el Pare, fora del Fill i d'aquells a qui el Fill el vol revelar».