DIMARTS DE LA SETMANA XXI DURANT L'ANY / I

Lectura primera 1Te 2,1-8
No solament us volíem fer participar de la Bona Nova de Déu,
sinó que us hauríem donat fins i tot les nostres pròpies vides
Lectura de la primera carta de sant Pau als cristians de Tessalònica
Sabeu prou bé, germans, que la nostra vinguda a la vostra ciutat no va ser infructuosa. Després dels maltractes i les ofenses que havíem sofert a Filips, confiant en Déu, vam tenir la valentia d'anunciar-vos la seva Bona Nova enmig d'un combat duríssim.
En la nostra predicació no hi entra per res ni l'error ni una intenció poc neta ni un desig d'enganyar. Déu, que ens coneix, ens ha confiat l'anunci de l'evangeli, i per això nosaltres quan parlem, no mirem de guanyar-nos el favor dels homes, sinó el de Déu, que examina contínuament els nostres cors. Mai no hem adulat ningú. Ja ho sabeu prou. No hem buscat pretextos per guanyar diners, Déu n'és testimoni. No esperem de vosaltres ni de ningú la glòria que poden donar els homes. Com a apòstols de Crist us hauríem pogut fer sentir el pes de la nostra missió, però entre vosaltres ens férem amables com les mares quan acaronen els seus fills. Així, amb el desig de guanyar-vos, no solament us volíem fer participar de la Bona Nova de Déu, sinó que us hauríem donat fins i tot les nostres pròpies vides, de tant que us vau fer estimar.

Salm responsorial 138,1-3.4-6 (R.: 1)
Heu penetrat els meus secrets, Senyor,
i em coneixeu,
vós veieu quan m'assec o quan m'aixeco,
descobriu de lluny estant els meus propòsits,
sabeu bé si camino o si reposo,
us són coneguts tots els meus passos.

R. Heu penetrat els meus secrets,
Senyor, i em coneixeu.

Encara no tinc als llavis la paraula,
que vós, Senyor, ja la veieu pronunciada.
M'estrenyeu a banda i banda,
teniu damunt meu la vostra mà.
És admirable com ho sabeu tot;
és tan admirable que no ho puc entendre. R.

Al·leluia He 4,12
La paraula de Déu és viva i actua,
i esclareix les intencions i els pensaments del cor.

Evangeli Mt 23,23-26
Això és el que havíeu de complir, sense deixar allò altre
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, Jesús digué: «Ai de vosaltres, mestres de la Llei i fariseus hipòcrites, que pagueu a Déu el delme fins i tot de la menta, del fonoll i del comí, però no us preocupeu de les exigències més importants de la Llei, com són la justícia, la misericòrdia i la lleialtat. Això és el que havíeu de complir, sense deixar allò altre. Guies cecs, que coleu un mosquit i us empasseu un camell! Ai de vosaltres, mestres de la Llei i fariseus hipòcrites, que feu la cerimònia de purificar vasos i plats, i després no teniu escrúpol de menjar-hi coses robades ni d'embriagar-vos-hi. Fariseu cec! Mira que sigui pur el que tens dintre el vas, i això purificarà el vas mateix».