DILLUNS DE LA SETMANA XXVI DURANT L'ANY / I


Lectura primera Za 8,1-8
En els països d'orient i d'occident jo salvaré el meu poble
Lectura de la profecia de Zacaries
El Senyor de l'univers va fer sentir la seva paraula i digué: «Això diu el Senyor de l'univers: Sento un gran zel per Sió, tinc per ella un zel ardent. Això diu el Senyor: He tornat a Sió, resideixo novament a Jerusalem. Jerusalem es dirà La-Ciutat-Fidel, i la muntanya del Senyor de l'univers es dirà La-Muntanya-Sagrada.
Això diu el Senyor de l'univers: Encara es veuran vells i velles asseguts als carrers de Jerusalem, gent carregada d'anys, cadascun amb el seu bastó. Els carrers de la ciutat seran plens de nens i nenes que hi jugaran. Això diu el Senyor de l'univers: Si en aquests moments la resta d'aquest poble troba impossible això que dic, no ho és pas per a mi, diu l'oracle del Senyor de l'univers. Això diu el Senyor de l'univers: En els països d'orient i d'occident jo salvaré el meu poble, el faré venir i viurà a Jerusalem. Ells seran el meu poble i jo seré el seu Déu, fidel i bondadós».

Salm responsorial 101,16-18.19-21.29 i 22-23 (R.: 17)
Els estrangers donaran culte al nom del Senyor,
els reis de tot el món veneraran la seva glòria.
Quan el Senyor restaurarà Sió,
hi apareixerà la seva glòria,
escoltarà l'oració dels desvalguts,
farà cas de les seves pregàries.

R. Quan el Senyor restaurarà Sió,
hi apareixerà la seva glòria.

Que quedi escrit
per a les generacions que vindran,
i el poble creat de nou lloarà el Senyor.
El Senyor mira des de les altures del cel,
des del seu lloc sagrat, guaita la terra,
per escoltar el plany dels captius,
per alliberar els condemnats a mort. R.

Els fills dels vostres servidors viuran segurs,
els seus descendents
es mantindran a la vostra presència.
Anunciaran a Sió el nom del Senyor,
anunciaran la seva lloança a Jerusalem,
quan s'hi apleguin pobles i reialmes
per donar culte al Senyor. R.

Al·leluia Mc 10,45
El Fill de l'home ha vingut a servir,
i a donar la seva vida en rescat per tots els homes.

Evangeli Lc 9,46-50
El més petit de tots vosaltres és el més gran
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, els deixebles es posaren a pensar quin d'ells era el més important. Jesús, que sabia què pensaven dintre seu, va fer venir un noi, el va posar al seu costat i els digué: «Qui acull aquest noi perquè porta el meu nom m'acull a mi, i qui m'acull a mi acull el qui m'ha enviat, perquè el més petit de tots vosaltres és el més gran». Joan li digué: «Mestre, n'hem vist un que es valia del vostre nom per treure dimonis, i li dèiem que no ho fes més, perquè no és dels qui venen amb nosaltres». Jesús els respongué: «Deixeu fer. Qui no és contra nosaltres és amb nosaltres».