2 de setembre

SANTS BERNAT, MONJO DE POBLET,

MARIA I GRÀCIA, MÀRTIRS

Solemnitat



Lectura primera Sir 51,1-12; Sir grec 51,1-8
Per la vostra gran bondat
i per amor del vostre nom m'heu alliberat
Lectura del llibre de Jesús, fill de Sira
Us enalteixo, Senyor i Rei, us canto lloances, Déu salvador meu. Enalteixo el vostre nom perquè us heu fet el meu protector i el meu ajut, i heu alliberat el meu cos de la mort; m'heu salvat dels paranys dels qui em calumniaven, dels llavis que tramaven enganys. Per la vostra gran bondat i per amor del vostre nom us heu posat a favor meu enfront dels enemics, i m'heu alliberat del llaç dels qui esperaven devorar-me, de les mans dels qui em volien la mort, dels molts perills que he passat, de l'asfíxia de les flames que m'envoltaven, d'enmig d'aquell foc que no cal atiar, de l'entranya més fonda del país dels morts, dels llavis impostors i de les seves falsedats, de les fletxes d'una llengua mentidera. La meva vida es trobava ran de la mort, prop del fons del país dels morts. Vaig girar-me al voltant meu, i ningú no m'ajudava, mirava si algú em sostindria, però no trobava ningú. Llavors, Senyor, vaig recordar-me de la vostra pietat i de l'amor que heu guardat des de sempre, vós que allibereu els qui esperen en vós i els salveu dels qui volen fer-los mal.

Salm responsorial 125,1-2ab.2cd-3.4-5.6 (R.: 5)
Quan el Senyor renovà la vida de Sió
ho crèiem un somni;
la nostra boca s'omplí d'alegria,
de crits i de rialles.

R. Els qui sembraven amb llàgrimes als ulls,
criden de goig a la sega.

Els altres pobles es deien:
«És magnífic el que el Senyor fa a favor d'ells».
És magnífic el que el Senyor fa a favor nostre,
amb quin goig ho celebrem! R.

Renoveu la nostra vida, Senyor,
com l'aigua renova l'estepa del Nègueb.
Els qui sembraven amb llàgrimes als ulls,
criden de goig a la sega. R.

Sortien a sembrar tot plorant,
emportant-se la llavor;
i tornaran cantant d'alegria,
duent a coll les seves garbes. R.

Lectura segona 1Pe 3,14-17
No us ha de fer por ni us ha d'espantar
allò que espantaria la gent
Lectura de la primera carta de sant Pere
Estimats, si heu de sofrir pel fet de ser justos, feliços de vosaltres. No us ha de fer por ni us ha d'espantar allò que espantaria la gent; és el Crist, el Senyor, el qui nosaltres hem de reverenciar de tot cor. Estigueu sempre a punt per a donar una resposta a tothom qui us demani la raó de l'esperança que teniu; però feu-ho serenament i amb respecte. Guardeu neta la vostra consciència; així els qui critiquen la vostra bona conducta de cristians s'hauran d'avergonyir d'haver-ne malparlat. Si és voler de Déu, val més sofrir per haver obrat bé que per haver obrat malament.

Al·leluia 1Pe 4,14
Feliços vosaltres
si algú us retreu el nom de cristians:
vol dir que l'Esperit de Déu
reposa sobre vosaltres.

Evangeli Mt 10,17-22
Per causa de mi,
us presentaran als tribunals dels governants i dels reis,
perquè doneu testimoni davant d'ells i davant dels estrangers
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps Jesús digué als seus apòstols: «Guardeu-vos de la gent: per causa de mi, us portaran als sanedrins, us assotaran en les seves sinagogues i us presentaran als tribunals dels governadors i dels reis, perquè doneu testimoni davant d'ells i davant dels estrangers. Quan us hi portaran, no us preocupeu del que haureu de dir, ni de com ho podreu dir. A l'hora de parlar, Déu us donarà les paraules necessàries, perquè no sereu vosaltres qui parlareu, sinó que parlarà en vosaltres l'Esperit del vostre Pare. Un germà trairà el seu germà, i un pare el seu fill, perquè el matin, i els fills es rebel·laran contra els pares i els mataran. Sereu odiats de tothom pel fet de portar el meu nom. I els qui sofriran amb constància fins a la fi se salvaran».