DIJOUS DE LA SETMANA XXX DURANT L'ANY / I


Lectura primera Rm 8,31b-39
Res de l'univers creat no serà capaç d'allunyar-nos de Déu que,
en Jesucrist, ha demostrat com ens estima
Lectura de la carta de sant Pau als cristians de Roma
Germans, si tenim Déu a favor nostre, qui tindrem en contra? Ell que va entregar el seu propi Fill per tots nosaltres i no el va plànyer, com no estarà disposat a donar-nos-ho tot, juntament amb el seu Fill? Qui es presentarà per acusar els elegits de Déu? És Déu qui els declara innocents. Qui gosarà condemnar-los? Jesucrist, el qui va morir, més encara, el qui va ressuscitar, és el qui està a la dreta de Déu intercedint per nosaltres. Qui serà capaç d'allunyar-nos del Crist, que tant ens estima? Els contratemps, la por, les persecucions, la fam o la nuesa, els perills, la mort sagnant? Tal com diu l'Escriptura: «És per vós que morim cada dia, i ens tenen com anyells per matar».
Però de tot això en sortim fàcilment vencedors amb l'ajut d'aquell que ens estima. Estic ben segur que ni la mort ni la vida, ni els àngels o altres poders, ni res del món present o del futur, ni els estols del cel o de les profunditats, ni res de l'univers creat no serà capaç d'allunyar-nos de Déu, que, en Jesucrist, el nostre Senyor, ha demostrat com ens estima.

Salm responsorial 108,21-22.26-27.30-31 (R.: 26b)
Vós, Senyor, Déu meu,
obreu amb mi com escau al vostre nom,
allibereu-me per la bondat del vostre amor.
Perquè soc un pobre desvalgut,
i el meu cor se sent ferit dintre meu.

R. Senyor, salveu-me per l'amor que em teniu.

Defenseu-me, Senyor, Déu meu,
salveu-me per l'amor que em teniu.
Que s'adonin que tot és obra de la vostra mà,
i que sou vós, Senyor, qui heu fet això. R.

Donaré gràcies al Senyor tant com pugui,
el lloaré enmig d'una gran gentada,
perquè s'ha fet el defensor del desvalgut,
i ha salvat dels tribunals la seva vida. R.

Al·leluia Cf. Lc 19,38;2,14
Beneït sigui el rei, que ve en nom del Senyor.
Pau al cel i glòria allà dalt.

Evangeli 13,31-35
Un profeta no ha de morir fora de Jerusalem
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, alguns fariseus anaren a dir a Jesús: «Aneu-vos-en d'aquí, que Herodes us vol matar». Jesús els respongué: «Aneu a dir a aquella guineu "que avui i demà trec dimonis i curo malalts, i acabaré demà passat. Però he d'anar fent el meu camí avui, demà i demà passat, perquè un profeta no ha de morir fora de Jerusalem". Jerusalem, Jerusalem, que mates els profetes i apedregues els homes que Déu t'envia! Quantes vegades he intentat reunir els teus fills com la lloca aplega els seus pollets sota les ales, i tu no ho has volgut. Per això Déu abandonarà el vostre temple. I ara us dic que no em veureu més fins que vosaltres mateixos aclamareu: "Beneït el qui ve en nom del Senyor"».