DISSABTE DE LA SETMANA XXVI DURANT L'ANY / I


Lectura primera Ba 4,5-12.27-29
Déu us ha enviat aquestes calamitats,
però ell mateix us donarà una felicitat eterna
Lectura del llibre de Baruc
Coratge, poble meu, que perpetues el nom d'Israel! Si heu estat venuts als estrangers, no és que jo us volgués fer desaparèixer. Vau ser abandonats en mans dels enemics perquè havíeu disgustat Déu. Havíeu engelosit el vostre creador oferint sacrificis als dimonis, que no són Déu. Us vau oblidar del Déu etern, que us havia alimentat, vau entristir Jerusalem, la vostra mare. Quan ella ha vist el càstig de Déu que ha caigut sobre vosaltres, ha exclamat: «Escolteu-me, ciutats veïnes de Sió: El dol que Déu m'ha enviat és immens. He vist com l'Etern feia que s'enduguessin captius els meus fills i filles. Jo que els havia criats amb el cor ple d'alegria, els he dit adeu plorant i planyent-los. Que ningú no vingui a felicitar-me. Soc viuda i privada de la multitud dels meus fills: havien abandonat la Llei de Déu, i jo he quedat desolada pels seus pecats».
Coratge, fills meus. Crideu a Déu demanant-li ajuda. Ell que us ha enviat el càstig es recordarà de vosaltres. En altre temps estàveu decidits a apartar-vos de Déu. Convertiu-vos ara i busqueu-lo deu vegades més fort. Ell us ha enviat aquestes calamitats, però ell mateix us salvarà i us donarà una felicitat eterna.

Salm responsorial 68,33-35.36-37 (R.: 34a)
Se n'alegraran els humils quan ho vegin,
els qui busquen Déu sincerament diran:
«Tingueu llarga vida».
El Senyor escolta sempre els desvalguts,
no té abandonats els seus captius.
Que el lloïn el cel i la terra,
els mars i tot el que s'hi mou.

R. El Senyor escolta sempre els desvalguts.

Déu salvarà Sió,
reconstruirà les viles de Judà;
hi habitaran els servents del Senyor,
ells i els seus fills les posseiran,
hi viuran els qui estimen el nom de Déu. R.

Al·leluia Cf. Mt 11,25
Us enaltim, Pare, Senyor del cel i de la terra,
perquè heu revelat als senzills els misteris del Regne.

Evangeli Lc 10,17-24
Alegreu-vos que els vostres noms estiguin escrits en el cel
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, els setanta-dos tornaren tots contents i deien: «Senyor, fins els dimonis se'ns sotmeten pel poder del vostre nom». Jesús els digué: «Sí, jo veia Satanàs que queia del cel com un llamp. Us he donat poder de trepitjar les serps i els escorpins i totes les forces de l'enemic: res no us podrà fer mal. Però no us alegreu que els enemics se sotmetin a vosaltres; alegreu-vos que els vostres noms estiguin escrits en el cel».
En aquell moment, Jesús, ple de l'entusiasme de l'Esperit Sant, digué: «Us enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè heu revelat als senzills tot això que heu amagat als savis i als entesos. Sí, Pare, així us ha plagut a vós. El Pare ho ha posat tot a les meves mans. Fora del Pare, ningú no coneix qui és el Fill; igualment ningú no coneix qui és el Pare, fora del Fill i d'aquells a qui el Fill el vol revelar». Després cridà a part els deixebles i els digué: «Feliços els ulls que poden veure això que vosaltres veieu! Us asseguro que molts profetes i reis volien veure-ho i sentir-ho, però no pogueren».