DIJOUS DE LA SETMANA XXVII DURANT L'ANY / I


Lectura primera Ml 3,13-20a
Vindrà aquell dia abrusador com una flama
Lectura de la profecia de Malaquies
Diu el Senyor: Això que dieu contra mi és molt fort. I vosaltres em pregunteu: «Què diem contra vós?» Sí, dieu que no val la pena de servir Déu. Dieu: «Què en traiem de complir el que ell mana i de posar-nos de dol davant el Senyor de l'univers? Més aviat tenim per feliços els homes insolents: veiem que als injustos tot els va bé; provoquen Déu i no els passa res!»
Aleshores els qui creien en el Senyor en parlaren entre ells. El Senyor els escoltà amb atenció i ho va fer constar en el llibre que recorda els qui creuen en ell i honoren el seu nom. El Senyor de l'univers va dir: El dia que jo intervindré els prendré per possessió meva: seré indulgent amb ells com un pare és indulgent amb els fills que el serveixen fidelment, i veureu la diferència entre justos i injustos, entre els qui són fidels a Déu i els qui no li són fidels. Vindrà aquell dia abrusador com una fornal. Tots els orgullosos i els injustos seran igual que rostoll, i aquell dia quan arribi, els incendiarà, no en deixarà ni l'arrel ni la tija, diu el Senyor de l'univers. Però per a vosaltres, que venereu el meu nom, sortirà el sol de la felicitat, i els seus raigs seran saludables.

Salm responsorial 1,1-2.3.4 i 6 (R.: 39,5a)
Feliç l'home que no es guia pels consells dels injustos,
ni va pels camins dels pecadors,
ni s'asseu al ròdol burleta dels descreguts.
Estima de cor la llei del Senyor,
la repassa meditant-la nit i dia.

R. Feliç l'home que té posada en el Senyor
la seva confiança.

Serà com un arbre que arrela vora l'aigua:
dona fruit quan n'és el temps
i mai no es marceix el seu fullatge,
duu a bon terme tot el que emprèn. R.

No serà així la sort dels injustos;
seran com la palla escampada pel vent.
El Senyor empara els camins dels justos
i els dels culpables acaben malament. R.

Al·leluia Cf. Fets 16,14b
Obriu, Senyor, el nostre cor
perquè escoltem atentament
les paraules del vostre Fill.

Evangeli Lc 11,5-13
Demaneu, i Déu us donarà
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: «Si algú té un amic, i aquest el va a trobar a mitjanit i li diu: "Amic deixa'm tres pans, que acaba d'arribar de viatge un amic meu i no tinc res per donar-li". Qui de vosaltres li respondria de dins estant: "No m'amoïnis; la porta ja és tancada i jo i els meus fills ja som al llit, no em puc aixecar a donar-te'ls?" Us asseguro que, si no us aixecàveu per fer un favor a l'amic, la mateixa impertinència us obligaria a aixecar-vos per donar-li tots els pans que necessita.
I jo us dic: demaneu, i Déu us donarà, cerqueu, i trobareu, truqueu, i Déu us obrirà, perquè tothom qui demana obté, tothom qui cerca troba, a tothom qui truca, li obren. Si el fill demana un peix al seu pare, qui de vosaltres li donaria una serp en lloc del peix? O bé, si li demana un ou, qui de vosaltres li donaria un escorpí? Penseu, doncs, que si vosaltres, que sou dolents, sabeu donar coses bones als vostres fills, molt més el Pare del cel donarà l'Esperit Sant als qui l'hi demanen».