DIVENDRES DE LA SETMANA XXIX DURANT L'ANY / I


Lectura primera Rm 7,18-25a
Aquest cos em porta a la mort. Qui me'n podrà alliberar?
Lectura de la carta de sant Pau als cristians de Roma
Germans, sé per experiència que, tal com he nascut, no porto el bé dintre meu. Veig que soc capaç de voler el bé, però no de fer-lo. A l'hora de la veritat, no faig el bé que voldria, sinó el mal que jo no voldria. Del moment, doncs, que faig el que no voldria, és clar que no soc jo qui ho fa, sinó el pecat que porto en mi. Em trobo, per tant, amb aquest cas: jo voldria fer el bé, però només soc capaç de fer el mal. Interiorment m'agrada la Llei de Déu, però en veig en mi una altra, que combat contra la llei de la meva raó i em té presoner: és la llei del pecat que porto dintre meu. Pobre de mi, que en soc, de dissortat! Aquest cos em porta a la mort. Qui me'n podrà alliberar? Donem gràcies a Déu, per Jesucrist, el nostre Senyor: ell és qui ens allibera.

Salm responsorial 118,66.68.76.77.93.94 (R.: 68b)
Doneu-me coneixement i bon sentit,
que jo tinc fe en els manaments.

R. Senyor, feu que aprengui els vostres decrets.

Vós sou bo, vós feu el bé;
feu que aprengui els vostres decrets. R.

Que el vostre amor em conforti,
com vau prometre al vostre servent. R.

Que m’arribi la vostra misericòrdia i viuré;
la vostra llei fa les meves delícies. R.

Pels vostres preceptes em doneu vida,
jo mai no els oblidaré. R.

Soc vostre, salveu-me,
que jo medito els preceptes. R.

Al·leluia Cf. Mt 11,25
Us enaltim, Pare, Senyor del cel i de la terra,
perquè heu revelat als senzills els misteris del Regne.

Evangeli Lc 12,54-59
Vosaltres sabeu endevinar el temps per l'aspecte de la terra i del cel,
i ara no endevineu quins moments esteu vivint?
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, Jesús deia a la gent: «Quan veieu sortir un núvol a ponent, dieu tot seguit: "Ja ve la pluja". I efectivament, la pluja arriba. I quan el vent bufa del sud, dieu: "Farà calor". I en fa. Hipòcrites! Vosaltres sabeu endevinar el temps per l'aspecte de la terra i el cel, i ara no endevineu quins moments esteu vivint? Per què no judiqueu vosaltres mateixos què heu de fer? Mentre vas camí del jutjat amb el qui t'acusa, procura reconciliar-te amb ell, perquè no et calgui comparèixer davant el jutge, i el jutge no et posi en mans dels guardes i no et tanquin a la presó. T'asseguro que, un cop allà, no en sortiries que no haguessis pagat fins l'últim cèntim».