DISSABTE DE LA SETMANA IV DURANT L'ANY / I


Lectura primera He 13,15-17.20-21
Que el Senyor de la pau, que ha fet pujar d'entre els morts
el gran pastor de les ovelles, us assorteixi amb tota mena de bé
Lectura de la carta als cristians hebreus
Germans, oferim a Déu, per Jesucrist, una acció de gràcies perpètua, fruit dels llavis que lloen el seu nom. No us oblideu de fer el bé i de compartir amb els altres el que teniu: ofrenes com aquestes, sí que són agradables a Déu. Obeïu els qui us presideixen i feu-ne cas. Ells vetllen per vosaltres i n'hauran de donar compte; mireu que puguin fer-ho amb goig; si ho havien de fer amb pena, no seria pas de profit vostre.
Acabo fent present el meu desig al Déu de la pau: Ell ha fet pujar d'entre els morts Jesús, Senyor nostre, l'ha constituït el gran pastor de les ovelles i ha segellat amb la seva sang una aliança eterna; que ell us assorteixi amb tota mena de bé perquè pugueu complir la seva voluntat; que ell mateix, per Jesucrist, faci en nosaltres allò que li és plaent. A ell sigui donada la glòria pels segles dels segles. Amén.

Salm responsorial 22,1-3,4.5.6 (R.: 1)
El Senyor és el meu pastor, no em manca res,
em fa descansar en prats deliciosos;
em mena al repòs vora l'aigua,
i allí em retorna. Em guia pels camins segurs
per l'amor del seu nom.

R. El Senyor és el meu pastor,
no em manca res.

Ni quan passo per barrancs tenebrosos
no tinc por de res,
perquè us tinc vora meu;
la vostra vara de pastor
m'asserena i em conforta. R.

Davant meu pareu taula vós mateix,
i els enemics ho veuen;
m'heu ungit el cap amb perfums,
ompliu a vessar la meva copa. R.

Oh, sí! La vostra bondat i el vostre amor
m'acompanyen tota la vida,
i viuré anys i més anys
a la casa del Senyor. R.

Al·leluia Jo 10,27
Les meves ovelles reconeixen la meva veu,
diu el Senyor;
també jo les reconec i elles em segueixen.

Evangeli Mc 6,30-34
Eren com ovelles sense pastor
Lectura de l'evangeli segons sant Marc
En aquell temps, els apòstols es reuniren amb Jesús i li parlaren de tot el que havien fet i ensenyat. Ell els diu: «Veniu ara tots sols en un lloc despoblat i reposeu una mica». Perquè molta gent anava i venia i no els deixava temps ni de menjar. Se n'anaren, doncs, tots sols amb la barca cap a un lloc despoblat. Però algú els veié quan marxaven; molts ho van saber, hi van córrer a peu de tots els pobles i arribaren primer que ells. Quan Jesús desembarcà, veié una gran gentada i se'n compadí, perquè eren com ovelles sense pastor. I es posà a instruir-los llargament.