02/10/2024 

SANTS ÀNGELS DE LA GUARDA

Memòria


L'evangeli d'aquesta memòria és propi.
La lectura primera és de la fèria corresponent, dimecres de la setmana XXVI durant l'any (II).

Lectura primera Jb 9,1-12.14-16
Un home, discutint amb Déu, no tindria mai raó
Lectura del llibre de Job
Job respongué als seus amics: «Reconec, sense cap mena de dubte, que un home, discutint amb Déu, no tindria mai raó. Si Déu es posava a reclamar, l'home no respondria ni a una, de mil acusacions. És intel·ligent i poderós: podrà viure en pau el qui li planta cara?
Sense ni adonar-se'n, canvia de lloc les muntanyes, i les capgira quan s'indigna. Mou la terra del seu lloc, i trontollen els pilars que la sostenen. Si ell ho manava, el sol no sortiria, ell pot guardar recloses les estrelles. Ha desplegat el cel ell tot sol, i ha trepitjat les crestes dels oceans. Ha creat l'Óssa, l'Orió, les Plèiades i totes les constel·lacions. Ha fet meravelles insondables, obra tants prodigis que ni es poden comptar. Si ara em venia a trobar, jo no el veuria, ni me n'adonaria quan se n'anés. Si se'm volia llançar a sobre, qui l'en faria desdir? Qui gosaria demanar-li explicacions? No, jo no li puc respondre, no puc buscar raons per discutir contra ell. Ni que jo fos innocent, no hi discutiria: suplicaria només el qui m'ha de jutjar, perquè, si jo el cridava a judici i ell s'hi presentava, no crec que escoltés tan sols el meu clam».

Salm responsorial 87,10bc-11.12-13.14-15 (R.: 3a)
Senyor, jo us invoco cada dia,
i alço les mans a vós.
És per als morts que fareu prodigis?
S'aixecaran les ombres a lloar-vos?

R. Que arribi fins a vós la meva súplica, Senyor.

Als sepulcres, qui parla del vostre amor?
Qui us tindrà per lleial al país de la mort?
Coneix algú els vostres prodigis
al lloc de les tenebres,
la vostra clemència al país de l'oblit? R.

Jo us crido auxili, Senyor,
cada matí us arriba la meva súplica.
Senyor, per què m'abandoneu
i m'amagueu la vostra mirada? R.

Al·leluia Salm 102,21
Beneïu el Senyor, tots els seus estols,
ministres que executeu els seus designis.

Evangeli Mt 18,1-5.10
Els seus àngels veuen cara a cara el meu Pare en el cel
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En una ocasió, els deixebles preguntaren a Jesús: «Qui és el més important en el Regne del cel?» Jesús cridà un nen, el posà al mig i digué: «Us ho dic amb tota veritat: Si no us torneu com els nens, no entrareu al Regne del cel. Així, doncs, els qui es fan petits com aquest nen són els més importants en el Regne del cel. I els qui acullen un nen així en el meu nom m'acullen a mi. Sobretot no menyspreeu cap d'aquests petits: us asseguro que els seus àngels veuen cara a cara el meu Pare en el cel».