DILLUNS DE LA SETMANA III DURANT L'ANY / II


Lectura primera 2S 5,1-7.10
Tu pasturaràs Israel, el meu poble
Lectura del segon llibre de Samuel
En aquells dies, les tribus d'Israel anaren a trobar David a Hebron i li digueren: «Som família teva, som os del teu os i carn de la teva carn. Ja abans, mentre Saül era el nostre rei, tu conduïes les tropes d'Israel quan anaven a la guerra i quan en tornaven, i el Senyor et digué: "Tu pasturaràs Israel, el meu poble, seràs el seu sobirà"». Així, quan els ancians d'Israel anaren a trobar el rei a Hebron, el rei David va fer amb ells un pacte davant el Senyor i l'ungiren rei d'Israel.
David tenia trenta anys quan el van fer rei, i regnà quaranta anys. Set anys i mig va ser rei de Judà a la ciutat d'Hebron, i trenta-tres anys a Jerusalem, rei de tota la confederació de Judà i d'Israel. El rei, amb els seus homes, atacà Jerusalem, habitada pels jebuseus, que digueren a David: «Aquí, no hi entraràs. Els cecs i els coixos te'n trauran». Volent dir que no hi entraria pas. Però David s'apoderà de la fortalesa de Sió, que porta el nom de ciutat de David. David era cada dia més poderós: el Senyor, Déu de l'univers, l'afavoria.

Salm responsorial 88,20.21a.21b-22.25-26 (R. 25a)
Vau dir un dia en visió als vostres fidels:
«He coronat un home fort,
he posat al tron un jove del meu poble:
David, el meu servent».

R. El meu amor estarà amb ell fidelment.

M'he fixat en ell, i l'he ungit amb l'oli sant,
perquè la meva mà estigui amb ell per sempre,
i el meu braç el faci invencible. R.

El meu amor estarà amb ell fidelment,
en el meu nom aixecarà el seu front:
estendré fins al mar el seu poder,
fins a les fonts dels rius el seu domini. R.

Al·leluia 2Tm 1,10
Jesucrist, el nostre salvador,
ha desposseït la mort del poder que tenia
i, amb la Bona Nova de l'evangeli,
ha fet resplendir la llum de la vida.

Evangeli Mc 3,22-30
Satanàs no pot pas durar
Lectura de l'evangeli segons sant Marc
En aquell temps, els mestres de la Llei que havien vingut de Jerusalem deien que estava posseït de Beelzebul, i que treia els dimonis pel poder del rei dels dimonis. Jesús els cridà i els rebatia valent-se de paràboles. Els deia: «Com pot ser que Satanàs vulgui treure fora Satanàs? Si un reialme es divideix en faccions que lluiten les unes contra les altres no pot durar gaire temps. I si dins d'una família hi ha divisions, tampoc no pot durar. Igualment si el regne de Satanàs s'ha dividit en faccions que lluiten entre elles, ja no se sosté: no pot durar.
A casa d'un guerrer valent ningú no pot penetrar-hi per prendre-li el que té sense encadenar-lo abans; només així li podrà saquejar la casa. Us ho dic amb tota veritat: Per més pecats que un home cometés i per més blasfèmies que proferís, Déu està disposat a perdonar-lo; però el qui injuria l'Esperit Sant, Déu no el perdonarà mai i sempre serà reu del seu pecat». Jesús va fer aquesta afirmació perquè deien que tenia un esperit maligne.