DIMECRES DE LA SETMANA XVII DURANT L'ANY / II


Lectura primera Jr 15,10.16-21
Per què s'eternitza el meu dolor?
Si tornes a mi, pots reprendre el meu servei
Lectura del llibre de Jeremies
Ai de mi, mare meva! M'has posat al món perquè em dediqués a reclamar i pledejar contra tot el país. Sense haver manllevat ni haver prestat a ningú, tothom em maleeix. Sempre que m'arribava la vostra paraula, jo la devorava, i era un goig i una delícia per al meu cor. Jo porto el vostre nom, Senyor, Déu de l'univers. Mai no m'he pogut asseure amb els qui es divertien per riure en companyia d'ells. Els vostres missatges d'amenaça m'han fet seure sol, perquè m'heu fet portador de la vostra indignació. Per què s'eternitza el meu dolor i la meva ferida enverinada no es vol deixar curar? Sereu per a mi com una font enganyadora, d'aigües que s'estronquen?
La resposta del Senyor va ser aquesta: «Si tornes a mi, et deixo tornar, pots reprendre el meu servei; seràs com la meva boca si destries el que té valor del que no en té. Són ells que s'han de convertir a tu, i no tu a ells. He fet de tu una muralla de bronze inexpugnable, que resistirà contra aquest poble. Quan t'assaltaran, no et podran abatre perquè jo et faré costat per salvar-te i alliberar-te, diu l'oracle del Senyor. Jo et salvaré de les mans dels malvats, et rescataré de les urpes dels violents».

Salm responsorial 58,2-3.4-5a.10-11.17.18 (R.: 17d)
Déu meu, allibereu-me dels enemics,
protegiu-me contra els qui m'ataquen,
deslliureu-me dels qui van amb males arts,
salveu-me dels homes sanguinaris.

R. Déu m'ha emparat a l'hora del perill.

Mireu com m'estan espiant,
com s'apleguen contra mi els poderosos,
sense haver-los fet cap mal, Senyor. R.

A vós estic mirant, ciutadella meva!
Déu és el meu castell.
Déu, que m'estima, em va al davant,
i em fa veure derrotats els enemics. R.

Jo cantaré la vostra ajuda,
aclamaré el vostre amor així que apunti el dia.
Heu estat per a mi la muralla
on m'he emparat a l'hora del perill. R.

Jo us canto, ciutadella meva!
Déu és el meu castell,
és el Déu que m'estima. R.

Al·leluia Jo 15,15b
A vosaltres us he dit amics,
diu el Senyor;
perquè us he fet saber tot allò que he sentit del meu Pare.

Evangeli Mt 13,44-46
Ven tot el que té i compra el camp
Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, Jesús digué a la gent: «Amb el Regne del cel passa com amb un tresor amagat en un camp. L'home que el troba, el deixa amagat i, content de la troballa, se'n va a vendre tot el que té i compra aquell camp. També passa amb el Regne del cel com amb un comerciant que buscava perles fines. El dia que en trobà una de molt preu, anà a vendre tot el que tenia i la comprà».