DIVENDRES DE LA SETMANA IX DURANT L'ANY / I


Lectura primera Tb 11,5-17
Vós, que em vau prendre la salut, me l'heu tornada,
i ja puc veure novament el meu fill
Lectura del llibre de Tobit
En aquells dies, Anna anava cada dia a asseure's camí enllà, dalt d'un turó des d'on podia guaitar lluny. I un dia, mentre des d'aquell mateix lloc mirava camí enllà per si veia el seu fill, el va veure de lluny que ja venia. El va reconèixer a l'instant, i va córrer a dir al seu marit: «Ja ve el teu fill, ja ve!» Mentrestant, Rafael deia a Tobies: «Així que entris a casa teva, primer que res adora el Senyor, el teu Déu, i dona-li gràcies; després, atansa't al teu pare, besa'l i unta-li els ulls amb el fel que portes d'aquell peix; i amb això sol el teu pare recobrarà la vista, contemplarà la llum del cel i estarà contentíssim de poder tornar-te a veure la cara».
Mentrestant, el gos, que havia anat amb ells tot el viatge, se'ls va avançar, com per portar la notícia, i els feia festes. El pare, tot i no veure-hi, es va alçar i va provar de córrer però s'entrebancava; van haver de dur-lo de la mà, i així va sortir a rebre el seu fill. Arribà el fill, el pare i la mare el van besar, i tots ploraven d'alegria. Després d'adorar Déu i de donar-li gràcies, es van asseure. Tobies, aleshores, va untar els ulls del seu pare amb el fel del peix, i al cap d'una mitja hora, va desprendre's dels seus ulls una cosa blanca com un tel d'ou. Tobies la hi va treure dels ulls, i Tobit a l'instant recobrà la vista. Ell i la seva muller, i tots els qui el coneixien, glorificaven Déu. Tobit exclamava: «Us glorifico, Senyor Déu d'Israel, perquè vós, que em vau prendre la salut, me l'heu tornada, i ja puc veure novament el meu fill».

Salm responsorial 145,2.7.8-9a.9bc-10 (R.: 1b)
Lloaré el Senyor tota la vida,
cantaré al meu Déu mentre sigui al món.

R. Lloa el Senyor, ànima meva.

O bé:
Al·leluia.

El Senyor fa justícia als oprimits,
dona pa als qui tenen fam.
El Senyor deslliura els presos. R.

El Senyor dona la vista als cecs,
el Senyor redreça els vençuts,
el Senyor estima els justos;
el Senyor guarda els forasters. R.

Manté les viudes i els orfes,
i capgira els camins dels injustos.
El Senyor regna per sempre,
és el teu Déu, Sió, per tots els segles. R.

Al·leluia Jo 14,23
Qui m'estima farà cas de les meves paraules;
el meu Pare l'estimarà, i vindrem a fer estada en ell.

Evangeli Mc 12,35-37
Com és que diuen que el Messies ha de ser fill de David?
Lectura de l'evangeli segons sant Marc
En aquell temps, Jesús, tot ensenyant en el temple, deia: «Com és que els mestres de la Llei diuen que el Messies ha de ser fill de David, quan David mateix, inspirat per l'Esperit Sant, diu: "Oracle del Senyor al meu Senyor: Seu a la meva dreta i espera que faci dels teus enemics l'escambell dels teus peus". Si David l'anomena Senyor, com pot ser el seu fill?» I tota la gent l'escoltava de gust.