DIJOUS DE LA SETMANA III DURANT L'ANY / II


Lectura primera 2S 7,18-19.24-29
Senyor Déu,
qui soc jo i què és la casa del meu pare?
Lectura del segon llibre de Samuel
Quan Natan acabà de transmetre a David les promeses que el Senyor li havia fet, David anà on era el tabernacle, s'assegué a la presència del Senyor i digué: «Senyor Déu, qui soc jo i què és la casa del meu pare, perquè m'hàgiu conduït on soc? I com si això us semblés poca cosa, Senyor Déu, encara heu volgut parlar de la casa del vostre servent en els temps llunyans, com qui respon a un home, Senyor Déu! Del poble d'Israel, vós n'heu fet el vostre poble per sempre, i vós, Senyor, us heu fet el seu Déu.
Senyor Déu, manteniu per sempre això que heu promès al vostre servent i a la seva dinastia; compliu la vostra promesa. Quan la gent dirà: "El Senyor de l'univers és el Déu d'Israel", reconeixerà la grandesa del vostre nom. I la dinastia del vostre servent David es mantindrà sempre davant vostre perquè vós, Senyor de l'univers, Déu d'Israel, m'heu revelat que em voleu edificar un casal. Per això he gosat adreçar-vos aquesta pregària. És cert, Senyor Déu, que vós sou Déu de debò, i que vós heu fet al vostre servent aquestes promeses meravelloses que es compliran fidelment. Digneu-vos a beneir la meva dinastia perquè es perpetuï per sempre davant vostre. Senyor Déu, heu parlat, i beneireu per sempre la dinastia del vostre servent».

Salm responsorial 131,1-2.3-5.11.12.13-14 (R.: Lc 1,32b)
Senyor, recordeu-vos de David
i de tot el seu zel,
del jurament que va fer al Senyor,
prometent al Poderós de Jacob.

R. Déu li donarà el tron de David.

«No entraré sota el sostre de casa,
no aniré al meu llit per descansar,
no deixaré que s'adormin els meus ulls,
que la son m'acluqui les parpelles,
fins haver trobat un lloc per al Senyor,
un casal per al Poderós de Jacob». R.

El Senyor va jurar a David,
va jurar en ferm, no se'n desdirà:
«Al teu tron, hi posaré un fill teu». R.

«Si els teus fills guarden la meva aliança,
les prescripcions que jo els donaré,
continuaran també els teus fills
ocupant per sempre el teu tron». R.

El Senyor s'estima la ciutat de Sió,
l'ha escollit per fer-hi estada:
«És aquí on vull quedar-me per sempre;
m'agrada, hi vull residir». R.

Al·leluia Salm 118,105
La vostra promesa fa llum als meus passos,
és la claror que m'il·lumina el camí.

Evangeli Mc 4,21-25
Quan porten un llum, és per posar-lo en un lloc alt.
Déu us farà la mesura que vosaltres haureu fet
Lectura de l'evangeli segons sant Marc
En aquell temps, Jesús deia a la gent: «Qui hi ha que porti un llum per amagar-lo sota una mesura o sota el llit? No és per posar-lo en un lloc alt? Perquè no hi ha res amagat que tard o d'hora no hagi de ser descobert, ni res d'obscur que tard o d'hora no hagi de ser entès. Qui tingui orelles per a sentir-hi, que ho senti». I els deia encara: «Estigueu atents a això que sentiu. Déu us farà la mesura que vosaltres haureu fet, i encara hi afegirà. Perquè als qui tenen, Déu els donarà encara més, però als qui no tenen, els prendrà fins allò que els queda».