DIJOUS DE LA SETMANA XXXI DURANT L'ANY / II


Lectura primera Fl 3,3-8a
Per Jesucrist
m'avinc a tenir per desavantatjosos els meus avantatges
Lectura de la carta de sant Pau als cristians de Filips
Germans, nosaltres som els qui portem de debò la marca de la circumcisió, nosaltres que donem culte a Déu conduïts pel seu Esperit, i no ens refiem d'un títol visible, sinó que ens gloriem en Jesucrist.
Jo també em podria refiar d'aquests títols, i més que cap altre, perquè vaig ser circumcidat el dia vuitè, soc israelita de naixement, de la tribu de Benjamí, hebreu fill d'hebreus; jo en el compliment de la Llei era fariseu, en el zel per la meva religió era un perseguidor de l'Església, i en la justícia que pogués venir de la Llei era irreprensible. Però, per Jesucrist tinc per desavantatjosos els meus avantatges. Sí, tots els avantatges que jo pogués tenir, els considero desavantatjosos comparats amb el valor que té poder conèixer Jesucrist, el meu Senyor.

Salm responsorial 104,2-3.4-5.6-7 (R.: 3b)
Dediqueu càntics al Senyor,
acompanyeu-los amb cítares,
feu l'elogi de les seves meravelles.
Glorieu-vos del seu nom sagrat,
alegreu-vos, els qui busqueu el Senyor.

R. Alegreu-vos,
els qui busqueu el Senyor.

O bé:
Al·leluia.

Penseu en el Senyor i en el seu poder,
busqueu sempre la seva presència.
Recordeu les meravelles que ell obrà,
els seus prodigis i les seves decisions. R.

Descendents d'Abraham, el seu servent,
fills de Jacob, el seu elegit,
ell és el Senyor, el nostre Déu,
imposa el seu judici per tota la terra. R.

Al·leluia Mt 11,28
Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats;
jo us faré reposar, diu el Senyor.

Evangeli Lc 15,1-10
Al cel hi haurà alegria per un sol pecador convertit
Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
En aquell temps, veient que tots els publicans i els altres pecadors s'acostaven a Jesús per escoltar-lo, els fariseus i els mestres de la Llei murmuraven entre ells i deien: «Aquest home acull els pecadors i menja amb ells». Jesús els proposà aquesta paràbola: «Qui de vosaltres, si tenia cent ovelles i en perdia una, no deixaria en el desert les noranta-nou i aniria a buscar la perduda fins que la trobés? I quan l'hagués trobada, oi que se la posaria tot content a les espatlles i, arribant a casa, convidaria els amics i els veïns dient-los: "Veniu a celebrar-ho: he trobat l'ovella que havia perdut?" Us asseguro que al cel hi haurà també més alegria per un sol pecador convertit, que no pas per noranta-nou justos, que no necessiten convertir-se.
I si una dona tenia deu dracmes i en perdia una, no encendria el llum, i escombraria la casa, i la buscaria amb tot l'interès fins que la trobés? I quan l'hagués trobada, oi que convidaria les amigues i les veïnes dient-los: "Veniu a celebrar-ho: he trobat la dracma que havia perdut?" Us asseguro que hi ha una alegria semblant entre els àngels de Déu per un sol pecador convertit».